Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne i imovinske poslove

Rukovodilac: Tatjana Stamenković

Kontakt telefon: 025 466 089

E-mail adresa: urbanizam@odzaci.rs

 

Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne i imovinsko-pravne poslove obavlja upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz oblasti urbanizma, građenja, imovinsko-pravnih i stambenih poslova i to:

 

  • učestvuje u izradi prostornog plana opštine i urbanističkih planova i priprema nacrte odluka o izradi i donošenju planova;
  • stara se o izlaganju planskih dokumenata na javni uvid;
  • obezbeđuje kopije katastarskog plana i digitalnih zapisa, katastra podzemnih i nadzemnih vodova i prikuplja podatke za potrebe izrade odluka o izradi urbanističkih planova;
  • organizuje javnu prezentaciju urbanističkih planova i prostornog plana jedinice lokalne samouprave;
  • potvrđuje usklađenost urbanističkog projekta, projekta parcelacije i preparcelacije i elaborata geodetskih radova sa prostornim planom i urbanističkim planovima;
  • izdaje Informaciju o lokaciji;
  • obavlja poslove iz postupka objedinjene procedure: izdavanje lokacijskih uslova; izdavanje građevinske dozvole; prijavu radova; izdavanje upotrebne dozvole; za pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu; za pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole i upotrebne dozvole iz njihove nadležnosti, kao i obezbeđenje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu i za utvrđivanje kućnog broja ;
  • vodi registar objedinjene procedure;
  • podnosi zahteve RGZ za upis prava svojine na objektima, odnosno posebnim delovima objekata;
  • obračunava doprinose za uređenje građevinskog zemljišta;
  • obavlja poslove u vezi izdavanja odobrenja za uklanjanje objekata;
  • obavlja poslove u postupku ozakonjenja objekata;
  • donosi akta, iz nadležnosti opštinske uprave, u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja;
  • obavlja poslove vođenja jedinstvene evidencije nepokretnosti u javnoj svojini opštine;
  • obavlja poslove u vezi eksproprijacije i administrativnog prenosa građevinskog zemljišta i zgrada, deeksproprijacije, deposedacije,
  • obavlja poslove u vezi uspostavljanja prava službenosti,
  • obavlja poslove u vezi utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta, vodi postupak prestanka prava korišćenja na građevinskom zemljištu,
  • obavlja poslove urbane komasacije;
  • vodi postupak pretvaranja prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu;
  • vodi postupak donošenja rešenja o promeni namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište;
  • prikuplja dokumentaciju i priprema materijal za razmatranje i usvajanje od strane nadležnih organa u vezi sa postupcima pribavljanja i raspolaganja nepokretnom imovinom,
  • obavlja poslove u vezi utvrđivanja naziva ulica i trgova;
  • vodi registar stambenih zajednica i obavlja poslove u sprovođenju propisa u oblasti stanovanja;
  • vodi stručne i administrativne poslove u postupku otkupa i otuđenja stanova u svojini opštine,
  • sprovodi postupak iseljenja bespravno useljenih fizičkih lica;
  • priprema nacrte odluka, rešenja i zaključaka koje donosi Skupština opštine, Predsednik opštine, Opštinsko veće i načelnik Opštinske uprave iz delokruga rada Odeljenja, učestvuje u izradi i daje mišljenje na nacrte i predloge odluka i drugih normativnih akata iz ove oblasti;
  • obavlja stručne poslove izrade programa obezbeđenja prostorno planske dokumentacije, analizira i prati stanje u oblasti urbanizma, prostornog planiranja i plana poslovnog prostora, predlaže rešenje za izradu i uređenje prostora, raspodele, prodaje i korišćenje stambenog prostora i stanova,
  • koordinira poslove imovinsko-pravne pripreme planske dokumentacije sa nadležnim odeljenjima i preduzećima;
  • predlaže Plan postavljanja privremenih montažnih objekata,
  • sprovodi postupak davanja na korišćenje građevinskog zemljišta u javnoj svojini opštine za postavljanje montažnih objekata,
  • obavlja stručne i administrativne poslove u postupku davanja u zakup poslovnog prostora u javnoj svojini opštine Odžaci;
  • obavlja stručne i administrativne poslove otuđenja, razmene i davanja u zakup i pribavljanja građevinskog zemljišta u javnoj svojini,
  • vodi evidenciju i prati ugovore o zakupu građevinskog zemljišta,
  • obavlja stručne poslove u postupku otuđenja, razmene, davanja u zakup i pribavljanje građevinskog zemljišta u javnoj svojini,
  • vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i odlukama Skupštine opštine i po nalogu Načelnika Opštinske uprave

 

OBRASCI - ZAHTEVI: 

1. INFORMACIJA O LOKACIJI

2. POTVRĐIVANJE PROJEKTA PARCELACIJE/PREPARCELACIJE

3. POTVRĐIVANJE URBANISTIČKOG PROJEKTA

4. UVERENJE ZA RADOVE ZA KOJE SE NE IZDAJE DOZVOLA

5. VIDLJIVOST OBJEKTA

6. PROMENA NAMENE POLJOPRIVREDNOG U GRAĐEVINSKO ZEMLJIŠTE

7. ZAUZEĆE JAVNE POVRŠINE

8. REGISTRACIJA STAMBENE ZAJEDNICE

9. UVERENJE ZA UPIS U KATASTAR

 

TAKSE I NAKNADE PO ZAHTEVIMA:

TAKSE I NAKNADE

 

TOP