Rukovodilac: Vladimir Zec
Kontakt telefon: 025 466 094
E-mail: rukovodilac.finansija@odzaci.rs
Odeljenje za finansije i javne prihode obavlja upravne, stručne i administrativno-tehničke poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa koji se odnose na:
-pripremu i realizaciju budžeta i završnog računa opštine,
-poslove koji obuhvataju stručna uputstva i utvrđivanje osnovnih ekonomskih smernica za pripremu budžeta,
-analizu zahteva za finansiranje korisnika budžetskih sredstava,
-predlog iznosa aproprijacija,
-predlaganje i pripremu nacrta odluke o budžetu, rebalansa budžeta i privremenom finansiranju,
-prati izvršenje budžeta u vidu praćenja ostvarivanja prihoda i rashoda iz budžeta,
-izradu mesečnih i tromesečnih planova izdataka za korisnike budžeta,utvrđuje predlog potrošnje sredstava tekuće budžetske rezerve i izdvajanja u stalnu budžetsku rezervu,
-kontrolu izvršenja plana budžeta i izradu završnog računa budžeta i stalne budžetske rezerve, finansijsko-materijalne i knjigovodstvene poslove budžeta i druge poslove iz oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja za potrebe organa opštine,
-pripremu nacrta svih opštih i pojedinačnih akata iz delokruga Odeljenja koje donosi Skupština opštine, predsednik opštine, Opštinsko veće i načelnik Opštinske uprave a za čije sprovođenje je odgovorno Odeljenje,
-poslove knjigovodstvene evidencije osnovnih sredstava, kapitalnih projekata, opštinske imovine, stanova, knjigovodstvo direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava,
-poslove likvidature, obračuna zarada, blagajne, bilansiranja i pravljenja računovo-dstvenih izveštaja i izradu završnog računa direktnih korisnika budžetskih sredstava,
- poslove trezora vezane za finansijsko poslovanje koje obuhvata projekcije i praćenje priliva na konsolidovani račun trezora i zahteva za plaćanje rashoda, upravljanje gotovinskim sredstvima konsolidovanog računa trezora na koji se uplaćuju sva primanja i sa kojeg se obavljaju sva plaćanja iz budžeta,
-kontrolu rashoda koja obuhvata upravljanje postupcima odobravanja preuzimanja obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, ,upravljanje finansijskim informacionim sistemom i izradu završnog računa konsolidovanog računa trezora,
-poslove interne kontrole za sve transakcije koje se tiču budžetskih primanja i izdataka,upravljanje sredstvima i dugom, kao i sve ostale poslove u skladu sa zakonom o budžetskom sistemu,
- vodi poreski postupak utvrđivanje, naplatu i kontrolu lokalnih javnih prihoda i stara se o pravima i obavezama poreskih obveznika, a naročito: vodi registar obveznika izvornih prihoda opštine na osnovu podataka iz jedinstvenog registra poreskih obveznika koji vodi poreska uprava; vrši utvrđivanje izvornih prihoda opštine rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje), u skladu sa Zakonom,
-vrši kancelarijsku i terensku kontrolu radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda, u skladu sa zakonom, vrši obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom,
-vodi prvostepeni upravni postupak po žalbama poreskih obveznika izjavljenim protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku,
-pokreće i vodi prvostepene poresko-prekršajne postupke,
-obavlja programerske, analitičke i organizacione poslove u cilju boljeg korišćenja, unapređenja i razvoja informacionog sistema,
-primenjuje jedinstveni informacioni sistem za lokalne javne prihode u skladu sa propisima.
-pruža osnovnu stručnu i pravnu pomoć poreskim obveznicima o poreskim propisima iz kojih proizilazi njihova poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda, u skladu sa kodeksom ponašanja zaposlenih u lokalnoj samoupravi,
-obezbeđuje primenu propisa o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja,
-vrši izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom.
GODIŠNJI IZVEŠTAJ O RADU INSPEKCIJSKOG NADZORA ZA 2023. GODINU